Pagina's

zaterdag 4 oktober 2008

Wat mij blij maakt

Wat een moeilijk thema is dit toch, als je gaat nadenken waar je blij van wordt dan kom je papier tekort om het op te schrijven. Blij zijn is een gevoel, een moment. Het overvalt je, bij mij zijn het vooral de kleine dingen die me blij maken, of waar ik met een blij gevoel op terug kan kijken.


Start is een quiltje wat ik maakte voor de quiltgroep A-Texere.
Daar was de opdracht start en verwerk er turkoois in.

Blij met de voetstappen die ik kan zetten,
blij met het kopje koffie om wakker te worden,
blij als ik tulpen om me heen heb,
blij met mijn naaimachine waardoor ik instaat wordt gesteld om te quilten,
blij met de schelpjes niet hetzelfde als het noordzee strand maar het weergeeft mijn gevoel als ik daarben.
  • Daarom maakt Start mij Blij, het geeft veel van mijn blijheid weer.

Mia

5 opmerkingen:

Wil zei

En zo ben je toch op tijd klaar met je quiltje :-). Ik heb het je al in het echt gezegd, maar nu ook via het blog: het is heel leuk geworden.

Margeeth zei

Erg mooi geworden Mia, en wat een mooie kleur is turkooize toch, alleen van het kijken naar jouw kleurencombinatie wordt ik al blij.

Anoniem zei

Ja, inderdaad moeilijk. In eerste instantie weet je duizenden dingen op te noemen, maar hoe verbeeld je dat dan? Goed kauwen op het thema en proberen te vereenvoudigen tot het meest simpele "blij worden", heb ik bedacht. De mijne is ook onderweg> Die van jou vindt ik prachtig qua kleur en vooral dat koppie thee!

Anoniem zei

Hoi, Mia.
Een uitstekend idee,om je turkoois quiltje te gebruiken! De kleur alleen al is iets om echt blij te zijn! en ook, de leuke compositie!
Hannie

Anoniem zei

Hoi, Mia.
Een uitstekend idee,om je turkoois quiltje te gebruiken! De kleur alleen al is iets om echt blij te zijn! en ook, de leuke compositie!
Hannie