Pagina's

zondag 3 april 2011

Roest

Mijn quiltje voor het thema "Roest" is niet echt probleemloos verlopen. De geroeste lap bewerken lukte gewoonweg niet. Er zit zoveel roest op de lap dat de naaimachine naald er niet meer doorheen komt. Dit heeft als gevolg dat het quiltje minimaal gequilt is. Alleen het blauwe gedeelte is doorgestikt en dat is heel weinig. Ik heb een mooie metaaldraad in een koper kleur en heb geprobeerd hiermee te gaan quilten maar na 15 keer opnieuw begonnen te zijn omdat de draad keer op keer brak heb ik het opgegeven. Toen met gewoon garen maar ook dat werkte niet. Er zit gewoonweg te veel roest op de lap en die blokkeert het naaien. Er is wel in gestikt, dus de lagen zitten wel opelkaar maar eigenlijk veel te weinig, jammer.

Het blauwe is zijde, hierop zie je een afbeelding van geroest ijzer (foto's zijn op de zijde geprint). De roest figuren zijn gemaakt met behulp van een sjabloon, roestpoeder en een medium om de roest aan de stof te binden en op zijn plaats te houden.


12 opmerkingen:

Unknown zei

Prachtige quilt heb je gemaakt! Jammer dat je niet hebt kunnen quilten wat je wilde, ik denk dat er meer tegen dit probleem aan lopen (ik tot op heden nog niet....)Ik vind de kleuren die je gebruikt hebt echt heel erg mooi! Ben benieuwd naar de quilt in het 'echie"

nadia zei

Bovenstaand bericht is van mij (Nadia) geschreven via het account van mijn dochter.....heb geen idee wat er mis is gegaan.....computers af en toe grrrr

christina zei

Dat is wel hoogst irritant als het niet te naaien is. Maar dat het zo weinig is gequilt zien we toch niet op een foto. Hij is heel mooi geworden en die opbouw van het geheel vind ik prachtig.

Marion zei

Heel herkenbaar. Ik heb al eerder een quilt gemaakt met roestlappen en het heeft me heel veel naalden gekost...gggrrrrr.....
Bij jou quiltje vind ik de combinatie van de roest met het blauw heel mooi en dan die foto's erop, geweldig!

Suus zei

Ik vind `m erg mooi Corinne,prachtige kleuren combi. Was het roestpoeder ook lastig te naaien of viel dat mee? Ben ik wel benieuwd naar.

Ellen zei

Corinna,het klopt dan het naaien van roestlappen niet makkelijk gaat ik heb zelf ook minder doorgequilt dan normaal,maar met een jeansnaald lukte het goed.
Ik vind de kleur blauw in combinatie met de roestlap geweldig mooi,ik zou toch maar trots zijn op het eindresultaat.

Hannie de Beer zei

Ik had hem al bewonderd op je blog Corinne! Maar nu nog eens Het is geen enkel probleem dat je eens wat minder quilt,maar net als Ellen zegt : probeer het eens met een jeansnaald,of zolas ik al schreef. Eerst de lappen wassen dan lukt het ook prima! En je zou de oude naalden die je ooit verwisselde kunnen gebruiken? Ik bewaar de oude naalden voor dergelijk werk!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat een mooie kleurcombinatie is het roest en blauw en prachtige roest krullen. Wat betreft het quilten: het kan ook op de hand. Dat is natuurlijk veel meer werk maar als je een ontwerp voor ogen hebt en het gaat niet met de machine dan kan "ouderwets" handwerk vaak wel. (Lang niet al het metaalgaren geschikt voor de machine wil werken op de machine)

marjolijn zei

Ja, een heel mooi resultaat hoor. En soms moet je je plan aanpassen aan de (on)mogelijkheden. Daar is toch ook niks mis mee? En anders zijn hier nog weer genoeg tips gemeld. Kun je nog overwegen of je toch wat meer gaat quilten. Ik ben nog niet zo ver.

Irma Markus zei

Het ziet er prachtig uit met al dat roest. Misschien niet handig te verwerken maar wel mooi resultaat Corinne.
Ik zelf ben ook aan het tobben met prachtig maar erg lastig kopergaren, dus ik voel met je mee!!

Quiltgroep Tinte zei

Ik vind hem geweldig Corinne,het is alle moeite meer dan waard geweest.

mia zei

Hoi Corinne, het ziet er weer prachtig uit, jammer dat het zoveel moeite heeft gekost. Ligt dit aan het roestpoeder? Met ouderwets roesten heb ik geen last van dikke ondoorgrondelijke plekken. Het blauw is geweldig bewerkt met de foto's.
gr. mia