Pagina's

zondag 1 mei 2011

OUD ROEST



Hierbij mijn bijdrage aan deze roestige themaronde.Bij het horen van het thema dacht ik meteen aan een bezoek aan een oude haven tijdens onze vakantie.Er lagen daar veel oude roestige schepen met prachtige roestige deuren en luiken,al dan niet opgelapt met andere stukken ijzer en gescheurde posters.ook lag er een hoop oud roest waar ik enkele brokstukken van heb meegenomen,want je weet maar nooit of je er iets mee kunt,en zie hier!

Ik heb eerst twee geverfde lappen op de ondergrondlap genaaid en heb het geheel natgemaakt met azijn en met de roestbrokstukken een weekje laten liggen.Daarna heb ik voor de wat dikkere roestranden donker-okerkleurige en bruine puffverf gebruikt.Krantenpapier met medium versterkt en opgenaaid.Daarna het geheel intensief doorgequilt.Ik vond het een leuk thema.

Lidy



10 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ook weer een leuke verwerking met roest! Een goed idee dat krantenpapier erbij, en de dikke roestlagen met puffpasta,je moet er maar opkomen.
Een mooie compositie!

Jans Koster Emmens zei

Mooie opbouw. Warm met die rode kleur.

Anoniem zei

Mooie warme kleuren. Evenwichtige compositie.
Marjo

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Zoveel mogelijkheden met wat roestend materiaal. De kleuren zijn zo warm en het is quiltwerk komt heel mooi uit.

Irma Markus zei

Wat mooi, en goed in evenwicht.
Leuk met het krantenpapier erbij, ik gebruik zelf ook vaak papier maar wist niet dat je het kon versterken met medium, dus ook weer wat geleerd.

marjolijn zei

Ook weer een heel bijzonder quiltje geworden. Prachtig resultaat ook.

Quiltgroep Tinte zei

Heel apart. Wat een verschillende verwerkingen van roest zijn het geworden.

mia zei

Prachtige verwerking met roest als basis, ook de motivatie en beschrijving van de techniek is mooi uitgevoerd.
gr.mia

Ellen zei

Een mooie riestquilt geworden Lidy ,de verhalen achter de quilts zijn ook zo mooi!!

nadia zei

Weer zo'n prachtig roestexemplaar! Heel apart dat je er zulke diverse materialen in verwerkt hebt, inderdaad weer wat geleerd......