Pagina's

woensdag 21 september 2011

Spiegelen


Ik ben meteen maar doorgegaan en heb het "Spiegelen"quiltje afgemaakt.
In eerste instantie heb ik het werkje doorgequilt door de verf-lijnen te volgen en te naaien. Daarna heb ik de randen afgewerkt en toen begon het versieren, waarbij ik geprobeerd heb de linkerhelft te spiegelen in de rechterhelft.

Een zijde cocon heb ik gesplist in lagen en paars gespoten en op het quiltje genaaid.

Ik had nog een paarse draad, waar hij vandaan komt??? Joost mag het weten. Er zit een harde kern in de draad en hij is vrij dik dus de draad ligt mooi boven op het quiltje. Zie ook http://corinne-art.blogspot.com/

11 opmerkingen:

nadia zei

Mooi Corinne, hele verrassende uitwerking van "Spiegeling". Ik kan na uitvergroting ook zien dat er heel veel stikwerk in zit, de dikkere draad geeft het geheel een "gezicht" en als je langer kijkt zie je nog veel meer...Groetjes, Nadia

Hannie de Beer zei

Heel goed deze spiegeling Corinne!Met het vergroten van de details, zijn ook mooi ook mooi de bewerkingen en quiltwerk te zien. Heel verrassend wat er uit is gekomen!

Tonny zei

Ect een klein kunstwerk, Corinne en zo goed doordacht. Ik vind het heel leuk dat je alle stappen hebt uitgelegd en laten zien. Zo krijgt zo'n werkje nog veel meer waarde.

Ineke zei

Zoals gewoonlijk weer errug mooi.Hier is over nagedacht.

marjolijn zei

Prachtige verwerking Corinne. Het doet me denken aan een Rohrschach plaat.
gr. Marjolijn

Ellen zei

Dat je met verf klodders zo,n mooie spiegeling kunt maken ,knap hoor!

mia zei

Bij de eerste foto's dacht ik een mono/duo project te zien, maar de spiegeling aan het eind van jouw werk is compleet. Mooi uitgewerkt stikwerk en de uitleg van jouw techniek.
gr.mia

Irma Markus zei

Dat is snel, Corinne, en wat een goed resultaat en ook nog met een werkbeschrijving, top hoor.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat een spannende quilt met deze vorm aan het begrip spiegelen te geven. Ik vind de verfklodders zo mooie organische vormen als van wier of mos hebben. Prachtig!

Johanna Zweden zei

Schitterend Hannie, wat een kunstwerkje, en wat mooi is het van kleur.
Groetjes Joke

Anoniem zei

leuk gedaan, goed over nagedacht.
Marjo