Pagina's

zaterdag 20 april 2013

Verbonden door Muziek

Het thema van deze ronde is "Muzikale Verbinding" met hieronder mijn bijdrage. Ik ben een beetje vroeg met plaatsen maar dat heeft een reden. Aankomende dagen ben ik heel erg druk en daarna ga ik een paar dagen naar Karlsruhe naar de Quiltbeurs "Nadelwelt" en als ik nu niet plaats ben ik veels te laat vandaar mijn keuze.
Verbonden door Muziek
De ondergrond van mijn werk is een lap van Evolon die ik geverfd heb met transfer verf. De lap is in delen gesneden en op plastic bevestigd. Dat was nog een heel werk want het transporteert niet goed onder je voetje van je naaimachine door, maar toch gelukt. Op ieder deel is een deel van de tekst uit een song geschreven. Tussen de delen door loopt een rode draad die alles aan elkaar verbind. 
Verbonden door Muziek detail
Ik heb teksten genomen uit liedjes die ik zelf heel leuk vind maar heb ook rekening gehouden met de talen, het genre en er zit 33 jaar tussen het jongste en oudste liedjes. Muziek is voor iedereen, voor oud en jong en er is altijd wel iets wat je aanspreekt, voor ieder wat wils. Muziek verbind continenten met elkaar.
 
Il est cinq heures, paris s'eveille door Jacques Dutronc uit 1968.
Pastorale door Ramses Shaffy & Liesbeth List uit 1969
Jeanny door Falco uit 1986
Alles kan een mens gelukkig maken door Rene Froger & Het Goede Doel uit 1988
Missing door Everything but the girl uit 1994
Children Divide door Linkin Park & Robert Miles uit 2009
 
Zie ook mijn blog Corinne

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

De eerste! Je hebt er een mooi kleurig werk van gemaakt. Leuk met die songteksten!

Ellen zei

Heel apart!! en leuk verzonnen.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Niet alle nummers zijn mij bekent maar uit de quilt blijkt dat ze voor jou veel betekenen. En uiteraard leuk die plastic verbindingen.

Jans Koster Emmens zei

Mooie kleuren en origineel bedacht.

mia zei

De liefde voor muziek en textiel combineren perfect, leuk gevonden het werken met plastic