Pagina's

zondag 28 juli 2013

de tand des tijds

Het thema voor dit kwartaal mocht ik dit keer bedenken en is dus "de tand des tijds" geworden. Een onderwerp waar je, volgens mij, alle kanten mee op kunt. Het is gek, maar voor de bedenker van het thema blijkt het toch altijd moeilijker dan je verwacht. Bij mij was het extra lastig, omdat ik al maanden in een quiltdip zit zat. Maar uiteindelijk heb ik als inspiratie gekozen voor een reliëf dat ik heb gezien op de muren van Angkor Wat in Cambodja. De reliëfs zijn aangetast doordat ze eeuwenlang zijn overwoekerd door de natuur. De toplaag van de quilt is synthetisch vilt dat bewerkt is met de heatgun om de veroudering te symboliseren. Het hele werk is flink gequilt, bewerkt met gesso, acrylverf en Treasure Gold (een soort wax).
Ik heb dit werk de titel "The dance of destruction" meegegeven. Dat vond ik wel toepasselijk.

 En nog even een paar detailfoto's. Al blijkt de quilt best lastig te fotogreferen.


Ik moet zeggen, ik heb weer genoten van het quilten!
Het is weliswaar nog geen 1 augustus, want dat is de deadline voor dit thema, maar ik kon niet langer wachten met plaatsen van de quilt.

8 opmerkingen:

Ellen zei

O wat leuk!1 ik ben ook in Angkor Wat geweest en herken de afbeelding. Wat mooi gemaakt. Wanneer mag ik de quilt in het eggie zien?

Groet Ellen

Hannie de Beer zei

Het is werkelijk prachtig Marjolijn!. Zo echt en realistisch, met het vilten ,de bewerkingen met treasuregold en heatgun. Magnifiek!
Het treasuregold heb ik ook ooit eens gekocht voor over schilderwerk ,lijkt op goud schoensmeer, en geeft een prachtig "oud " effect.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

De quiltdip is erg goed weggedanst met deze quilt. Mooie verwerking voor verweerd steen. Dit wil je zoals Ellen ook schrijft in het echt zien en stiekem voelen.

Irma Markus zei

Wat mooi, Marjolijn...het is een prachtige weergave van het verweerde stenen exemplaar.
Goed gevonden om deze techniek en materiaal te gebruiken.

mia zei

Telkens weer een verrassing om te zien hoe een thema inspireert. Heel mooi gemaakt en uitgewerkt met je materialen.

Quiltgroep Tinte zei

Wat een bijzondere quilt is dat geworden, niets te merken van een dip.

Margeeth zei

Mooi Marjolein, je 'ziet' als het ware de muur. Hopelijk ben je na het maken van dit quiltje definitief uit je dip.

Lidy zei

Heel bijzonder gedaan hij is erg mooi geworden maar ik geloof graag dat het veel werk is geweest. Lidy