Pagina's

maandag 23 juni 2014

Vogelvlucht en Beweging

Voor mijn Vogelvlucht heb ik een ondergrond gemaakt van stroken zelf geverfde stof, net  zoals in mijn quiltje Beweging. Dit omdat ik vanwege het formaat  eenheid in de quiltjes wilde creëren. Daarom ook in beide quiltjes tekst gebruikt.
In Vogelvlucht is de tekst gemaakt met letters uit krantenpapier, die licht geverfd zijn en geplakt op een ondergrond, met tule overtrokken en afgestikt met zilver.


En hieronder een detail waarop te zien is dat er papier voor de letters gebruikt is.


Het blijkt dat ik het quiltje van Beweging nog niet op het blog heb geplaatst, dat doe ik dan gelijk hieronder.

Voor Beweging heb ik op lutrador uit de losse hand machinaal de letters 'beweging' gestikt en deze los op de ondergrond van eveneens zelfgeverfde stoffen gezet zodat er letterlijk beweging in zit.


En nog een detail waarop de tekst op lutrador goed te zien is.



5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Mooie vogelvlucht! Wat leuk om de letters van krantenpapier te maken. Een fraaie bijdrage!
Leuk,ook om je werk van het vorige thema op de blog te zien, mooi, maar in het echt komt de tekst heel goed tot zijn recht!

http://maryscreaties.blogspot.com/ zei

de tekst heb je in beide quilts op een bijzondere wijze thematisch verwerkt, mooi !

mia zei

Het is echt een vogelvlucht, mooi die vogels op de achtergrond.

Aart zei

Mooi werk José! Je hebt je draai wel gevonden met het krantenpapier op je werk verwerken.

Irma Markus zei

Ziet er mooi uit en de letters met het krantenpapier ben ik wel benieuwd naar.