Pagina's

dinsdag 23 juni 2015

"In de maat geweven!"


Het thema "Maat houden" combineerde ik met  het Wevershuis, wat  ik op een abstracte manier probeerde  weer te geven.
 Met zelfgeverfd linnen en lappen die ik ooit maakte tijdens een workshop bij Ella Koopman .

 Ingestikte naden waarna de stof werd bespoten met verf soms werden de naden verwijderd, waardoor een grillig effect ontstond.

Tijdens een miniworkshop heb ik draden leren spinnen van Krantenpapier en maakte er een ( vrij ) weefsel van . Met wat zeefdrukjes en veel handsteken maakte ik  het geheel af.


Een detail waar de papier draden goed zijn te zien.


Handsteken en  grillig verfwerk op dit detail.
 Thema en Wevershuis op deze manier gecombineerd.

8 opmerkingen:

Aart zei

Mooi Hannie, 3 dimensies verwerken is echt een aanvulling.

Ellen zei

Ben weer helemaal onder de indruk van je mooie werk!!

Frederika zei

Het ziet er geweldig mooi uit.

mia zei

mooi hoe je verschillende materialen hebt verwerkt.

Jans Koster Emmens zei

Is echt prachtig!! Mooie kleuren.

Wijmpje.blogspot.com zei

Heel apart, en heel mooi werk.

Lidy zei

Heel mooi van lijn en vorm,originele bewerking van de draden ,weer een echte Hannie!

José zei

Bijzonder om met vliegertouw een ritmisch geheel te krijgen. Prachtig weer.