Pagina's

zaterdag 11 maart 2017

Stilleven

Mijn stilleven is een klassieke geworden. Op zoek naar een (ander)lapje dat ik voor het stilleven wilde gebruiken vond ik dit stopwerkje, gemaakt door mijn moeder toen zij een jaar of 11 was.     Deze maand is het honderd jaar geleden dat zij werd geboren.Daarom vond ik het  leuk om dit te gebruiken. Zij was een dochter van een tulpenkweker, dus tulpen hebben veel voor haar betekend.  De achtergrond lap is een met sneeuw geverfde lap. Ook is er blauw geverfde zijde gebruikt.           De granaatappels(symbool van vruchtbaarheid)zijn afdrukken van een linosnede. Ook voor sommige tulpen heb ik een linosnede gebruikt, andere zijn van geverfde zijde , voor de vaas en groen heb ik organza en verschillende zijdestoffen gebruikt. Het hele quiltje is machinaal doorgequilt.

4 opmerkingen:

Marja. zei

mooie herinneringen.

Hannie de Beer zei

Een fraaie link naar je jeugd, vooral goed getroffen de glazen vaas, en een stukje merklap. Helemaal de sfeer van vroeger!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Heel passend om nu dus een stilleven te maken met het borduurwerk van je moeder en dingen die met je moeder te maken hebben. Glazen vaas van textiel is goed gelukt en hoort echt in in het laten zien van creativiteit in je stilleven.

Unknown zei

Prachtig ! Het verweven van je geschiedenis en het werk van jou en je moeder samen is heel bijzonder. Erg mooi