Pagina's

vrijdag 25 mei 2018

Sprankelend licht

Voor dit thema "in en om/ op het water" heb ik geprobeerd om dat waar ik zo van hou ,  namelijk het glinsteren van het licht op het wateroppervlak, te vangen in textiel

Die momenten aan de waterkant of op het water zelf als we gingen varen... De zon die ondergaat en met haar goudgele gloed en hoe het licht gevangen wordt in het wateroppervlak. Die glinstering en het dansen van het licht kan me eindeloos boeien

Voor dit werk heb ik witte katoen gebruikt en met Tobasign verf/inkt geschilderd.
Na het fixeren en spoelen heb ik her en der een glansverf aangebracht en daarna het werk voorzien van dansende steekjes van goud en zilverdraad

mei 2018 50x50 "Sprankelend licht/ Sparkling light "

als het licht nu op het textieloppervlakte valt , dansen de steekjes zilverdraad 




5 opmerkingen:

Marja. zei

prachtig werk, ik zie het voor me ook wanneer we zelf in de kajac zitten.

Hannie de Beer zei

Heel goed getroffen het zonlicht met de glinstering op het water !

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Mooi !!! Heerlijk he dat dat kijken naar het licht op het water. Blijft altijd boeiend en zo heb jij het vastgehouden in textiel.

Jans Koster Emmens zei

Prachtige weergave van de weerspiegeling op het water!

Lidy zei

Erg mooi die glinsteringen op het door de siersteken eenvoudig aangebracht.Het geeft een heel evenwichtig geheel