Pagina's

woensdag 17 oktober 2018

WERVELWIND - Thema kleuren uitdaging.


Het thema voor deze quilt is KLEUREN UITDAGING, de opdracht voor dit thema is om 2 kleuren lichter en donkerder te verven en daarmee een werk te maken. Lichter maken van de kleur geschied door minder verfstof te gebruiken, donkerder maken door zwart toe te voegen.


Ik heb in principe 6 kleuren om mee te verven (Procion MX) + onyx (zwart), maar er zijn ook ander kleuren mogelijk. Daarvoor heb je recepten. Door mij is gekozen voor de kleuren aquamarijn en rutielkwarts. Aquamarijn maak je met citrien en turquoise, rutielkwarts maak je mat citrien, robijn en turquoise. Daarvoor heb ik een schema gemaakt en naar dat schema ben ik gaan verven.


Het resultaat is een leuke stapel van 17 lappen, ook heb ik buiten katoen nog 4 lappen zijde geverfd.


Uit deze stapel is een keuze gemaakt van 7 kleuren die ik gebruiken wilde.
Geskea maakte haar werk met rechte strips, dus moest er iets ander verzonnen worden, het werden halve manen die ik als een ontploffing wilde gaan neerleggen op de ondergrond.
Beginnend met de donkerste kleur en naar buiten werkend met de lichtste kleur.
De afmeting van het vierkant is 50 x 50 cm, om een aantal manen niet af snijden, heb ik die door laten lopen buiten het werk. Her en der zijn halve manen in zijde verwerkt.

6 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Daar zit vaart en diepte in. en straks te zien op onze jubileum tentoonstelling op de Handwerk en Quiltdagen in Den Bosch in dr Brabant hallen 15 t/m 17 nov

Hannie de Beer zei

Inderdaad een wervelend werk! Prachtige kleuropbouw? Fijn om het straks in Den Bosch te zien!

Unknown zei

Prachtig Aart die wervelwind heeft je goed gedaan!

Mien B zei

Mooie wervelwind !!!

Margeeth zei

schitterend Aart

Jans Koster Emmens zei

Mooie wervelwind, spannend om over de randen te gaan!