Pagina's

zondag 6 januari 2019

De Knoop

Fijn dat ik mee mag doen met De Uitdaging.
De knoop: knoop in m'n maag, knoop in m'n zakdoek, knopen tellen, knopen maken.
Ja!, dat was mijn link naar mijn ontwerp: het knopenbord.
Mijn drie zoons brachten hun jeugd door bij de scouting en daar werd veel "gepionierd": met palen en touw werden hele bouwwerken gemaakt. Daarvoor moest je natuurlijk veel verschillende knopen kunnen maken. Het knopenbord was dus les- en oefenmateriaal.
Omdat het clubgebouw aan de rand van het bos stond, heb ik de achtergrond groen gemaakt en daar op de verschillende knopen met hun mooie namen oa.: de acht, twee zoete liefjes, de mastworp, de Turkse knoop en een sjorring.
Helaas had ik de gewenste afmeting niet goed gelezen, het quiltje is 40 x 60 cm.


De sjorring wordt gebruikt om twee palen stevig aan elkaar te zetten, een combinatie van meerdere knopen.

4 opmerkingen:

Aart zei

Mooie invulling van het thema Knoop! Handig zulke zonen, daar leer je nog eens wat van.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Leuk zoons bij de scouting. Mijne ook ooit. Ook mijn broers ooit en zo leerde ik de handige knopen. Met jou quilt leren weer vele het. Tja en het formaat ... wie weet wat voor knoop je daar voor door hakt.

Hannie de Beer zei

Erg leuk Bea! Ook ik leerde de knopen bij de scouting, was vroeger bij de kabouters!

Jans Koster Emmens zei

Weer een mooie verwerking van Knoop! Leuk al die verschillen.