Pagina's

vrijdag 25 september 2020


Mijn "Corona"-quilt.

Tijdens die mooie zonnige dagen heb ik deze lap geverfd.
Een restje al aangemaakte blauwe Luvotex en een paar droge gele verfkorrels op een natte witte lap.
De lap met een touwtje omwonden en de punt in rode textielverf gedoopt. 
Hier en daar nog een rode drup laten vallen en laten drogen in de felle zon.
Bij het uitspoelen zag ik mooie gele cirkels en bruine stippen.
De cirkels doen me denken aan water, waar een steen ingegooid is.
Zo is ook het corona-virus over de wereld gegolfd.
De statistieken, de angst, allemaal onzekerheden.

De bruine stippen zijn de brandhaarden met hun uitlopers.
De uitlopers heb ik met Inktense getekend.
Over de hele quilt heb ik kleine doorzichtige kraaltjes gezet, aerosolen, de druppels waar waarschijnlijk  veel besmettingen mee doorgegeven zijn.
Het mondmasker moet ons hier tegen beschermen!

De tekst zag ik op de veerpont over de IJssel staan, een leuke variatie op de alom bekende tekst.



 

4 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Met misschien een 2e lockdown voor de deur nog steeds heel actueel. Mooie verwerking van al die thema s die ons leven nu bepalen.

Margarethe Janssen zei

Het virus blijft inderdaad ons leven op dit moment bepalen. Weer een andere uitwerking van het thema Corona. De kleurcombinaties zijn mooi. Margarethe.

Hannie de Beer zei

Erg leuk deze verwerking van een nare corona tijd!

henny zei

Wat een mooi verhaal en goed bedacht deze verwerking