Pagina's

vrijdag 22 juli 2022

Neurografietjes

 

 Deze quilt maakte ik voor het thema "Neurografie".

Neurografie is een methode in de psychologie waarbij er door tekenen 'iets' in je hoofd gebeurt. Klik hier om er meer over te lezen, En dat moesten wij omzetten in stof,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zoiets had van "wat is dit nu weer voor thema?". Uiteindelijk ben ik in mijn lappenmand gedoken en heb daar vier met een kwast geverfde lapjes gevonden waarvan ik ook niet wist wat ik er mee zou gaan doen. Die heb ik helemaal vol gequilt en daarna heb ik de zwarte lijnen gemaakt met alle restjes lint en koord versierd. Toen had ik dus vier gequilte lapjes waarvan ik nog steeds niet wist wat ik er mee moest. Nou wordt er altijd gezegd dat doorsnijden de oplossing is als je niet weet wat je met een lapje moet. Dat bleek ook hier weer te kloppen. Ze doorgesneden en er nog eentje extra bij gevonden en gemaakt, plus een raster van zwarte sashings maakte er een samenhangend geheel van.



5 opmerkingen:

Ine van Doornmalen zei

Prachtig!!

Teuny zei

Heel goed gelukt Margeeth. Zo zie je maar er is overal een oplossing voor.

Bea zei

Prachtig kleurrijk geheel. Zo zie maar: lapjes waar je niks mee kunt en toch wordt het met quilte, doorsnijden en zwart een mooie quilt.

Hannie de Beer zei

Prachtig gecombineerd je kleurrijke lapjes! Zo zie je maar ,alles is op een zeker moment bruikbaar!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Direct bij het zien van de foto van deze "neurografietjes" wilde ik de ene aan een andere passen om te weten hoe de puzzel was gemaakt. Een vrolijke kleurenpalet en mooi quiltwerk in de kleurvlakken. Zo is er voor elk thema toch weer een quilt"oplossing".