Pagina's

zondag 2 juni 2024

Cairn

 

 Dit is mijn quiltje voor het thema "Balans":

Het stelt zo'n stapel stenen voor die je vaak in de bergen langs de weg ziet en die in balans moet zijn want anders valt hij om. De achtergrond maakte ik van restjes van mijn huisjesquilt en de stenen zijn batiks. In de stenen zit een extra laag hobbs en ze zijn niet gequilt, daardoor heeft de quilt een beetje een 3D-effect. 

Het thema balans was ook het thema van de tentoonstelling van miniatuurquilts van het quiltersgilde in april 2024. Dat is niet toevallig, ik was aan de beurt om het thema te kiezen en heb voor dat thema gekozen zodat het het twee keer kon gebruiken en zo ben ik ook eens een keertje op tijd! Het quiltje heeft dus al gehangen, misschien heb je het wel gezien.



7 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een goed idee ! Mooi kleurig en leuk verwerkt de stenen….

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Zeker heb ik de quilt gezien op de tentoonstelling. Zo 'n stenenstapel ben Ik vaak tegengekomen tijdens wandelingen in de bergen of op een kiezelstrand. Altijd intrigerend hoe het kan dat het blijft staan. Soms proberen er nog iets aan toe te voegen. Het kleurcontrast past er mooi bij.

Anoniem zei

Margeeth lekker fris van kleur. Goede balans gevonden.

Teuny zei

Anoniem is Teuny🫢🫢

Lies Bos-Varkevisser zei

Ik had hem al in Rijswijk gezien. Fijne kleuren.

Erna zei

Leuk gemaakt met frisse kleuren

petronille zei

Ik had hem ook gezien in Rijswijk. Mooie heldere kleuren, daar hou ik van.