Pagina's

zaterdag 7 september 2024

Van tekst naar quilt - Er was eens


Na mijn ervaring met een uitgeverij voor mijn vorige quilt met dit thema, had ik echt geen zin meer in de vraag om toestemming aan een uitgeverij/erven voor het gebruik van een tekst.

Dus wel een tekst, maar royalty free, zonder problemen met copyrights.
Er was eens... Dat is mijn tekst. Bijna alle sprookjes beginnen er mee. Zoals er ook in veel sprookjes kastelen of draken voorkomen.

Jaren geleden - ik denk eind vorige eeuw - heb ik in Australië een CD besteld met een patroon voor een drakenquilt. Toen ik hem ontving, bleek dat de afbeeldingen weliswaar prachtig waren, maar voor mijn quiltervaring in die tijd wanhopig veel te moeilijk.  


4 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Er was eens ... Dit is wel een heel lief draakje. En zoveel mooie verhalen hier mee. Een kasteel om bij weg te dromen.

Hannie de Beer zei

Een erg leuke draak, en een prachtig kasteel! Mooi werk!

Margeeth zei

Prachtig, Lies! Leuke tekst ook, kun je alle kanten mee op.

Anoniem zei

Zonder te weten wie de quilt heeft gemaakt wist ik dat de quilt door Lies is gemaakt.
Goed gedaan Lies en weer prachtig kleuren gebruikt.