Pagina's

maandag 25 april 2011

Roest



Mijn tweede project voor De-Uitdaging viel me helemaal niet mee. Het roesten van stof had ik nog nooit gedaan en, eerlijk gezegd, ik zag daar ook niet zoveel in. Maar ja, je doet mee, dus je moet wel. Ik had daarom wel een lange aanloopweg nodig. Je snuffelt eens wat in de schuur en de vader van een quiltvriendin spaart oud ijzer, dus gaandeweg verzamel je steeds meer roest om je heen. Er verschenen ook steeds vaker vreselijk stinkende pakketjes rondom het huis. De verrassing als je zo'n pakketje open maakt werd steeds groter, want wat een leuke stofjes kwamen er tevoorschijn. Al met al had ik een hele stapel stof in verschillende tinten roest. Ik heb daar een collage van gemaakt, samen met een lapje dat ooit bewerkt was met chloor en weer opnieuw geverfd. Ik heb er spiralen opgemaakt van metaalfolie, waar ook stukjes flinterdunne metal flakes in zijn verwerkt. Het geheel is flink doorgequilt waarbij ik veel gebruik heb gemaakt van de structuren in de stof.


En dan zie je maar weer dat iets waar je in het begin veel moeite mee hebt kan uitmonden in een mooi geheel, een echte uitdaging dus. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

13 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

In één woord prachtig! Het quiltwerk is schitterend en gevarieerd, en vooral ook de metaal spiralen doen het goed in het geheel samen met de turqoise accenten. Een roest succes!

Marion zei

Wat een prachtig quiltje. Hoe heb je het intensive quiltwerk voor elkaar gekregen? Ik raakte helemaal gefrustreerd van de snel bot wordende naalden.
Mooie compositie, en wat doet die turquoise kleur er goed in.

Ellen zei

Wauw!!!!!!echt een uitdaging,iets wat je niet ziet zitten en dan zoon geweldig resultaat,trots kun je zijn hoor !!

nadia zei

Tjeetje Marjolijn, wat een prachtig quiltje is dit geworden. Wat heb je het blauw subtiel gebruikt, precies genoeg om de quilt een hele frisse uitstraling te geven. Volgens mij heb je dit ook nog in een recordtempo voor elkaar gekregen....

Tonny zei

Prachtig, Marjolijn. Heel knap gedaan. Een mooie, rustige compositie, je mag er heel trots op zijn!

Jans Koster Emmens zei

Verroest! Mooi geworden! Top.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Wat een prachtig kunstwerk is dit geworden. Geweldig.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Prachtige krullen en weer die mooie blauw om er een mooi geheel van te maken.

Anoniem zei

Wat mooi geworden Marjolijn!
Prachtig quiltje
Marjo

Irma Markus zei

Leuk he die verassing als je zo'n pakketje openmaakt.
De quilt ziet er mooi uit, mooi evenwicht en subtiel zoals die turq. kleur terug komt.
goed gelukt !!!

Mariëlle Huijsmans zei

wat een intensief quiltwerk op zo'n geroeste lap! Mooi ontwerp, evenwichtige opbouw, zou t graag in het echt willen bekijken.

mia zei

complimenten voor je ontwerp en je handelingen de kleuren komen prachtig over een.
gr.mia

Quiltgroep Tinte zei

Heel erg mooi!!!