Pagina's

maandag 7 mei 2012

"Golf"




Het thema "Water"vond ik niet zo gemakkelijk. Veel ideëen kwamen op in mijn hoofd, maar verder kwam ik niet. Tot ik in het Bonnefanten museum in Maastricht Japanse houtsneden zag . En ook op Internet kwam ik afbeeldingen tegen van Ando Hiroshige. Daar ben ik mee verder gegaan. Van een foto een tekening gemaakt, en die met Posterazor vergroot tot het juiste formaat. Van verschillende blauwe geverfde lappen in stukken een vorm gelegd en vastgestikt op de ondergrond van linnen. De lucht van lagen organza. Met witte textielverf en puffpasta het "schuim" weergegeven . Metallicverf voor het contrast. Na het puffen alles gequilt .
Tijdens het Groningerquiltfestival is hij te zien in het schathuus ,het restaurant van de Menkemaborg. 

6 opmerkingen:

marjolijn zei

Wat een prachtig geheel heb je hier weer van gemaakt. Het lijkt net echt schuim op de golven.
gr. Marjolijn

mia zei

Ik zag je golf al eerder op je blog geweldige uitstraling van die golf en mooi bewerkt.
gr.mia

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Het schuim van de golven spettert echt prachtig, gelukkig kunnen we dat gauw,in juni, in het echt zien in Groningen. Een heel mooie blauwe kleur op de quilt van golven die in het echt niet zo blauw zullen zijn maar drijgend grijs. Maar op deze quilt lijkt de golf als een leuk pretpark waar je zo zou willen meedijnen.

Quiltgroep Tinte zei

Prachtig Hannie, vooral dat schuim op de golven.

Ellen zei

Hannie ,wat heb je er weer iets moois van gemaakt!!!!

Irma Markus zei

Ik heb de tentoonstelling in Berlijn gezien, knap dat je het zo goed hebt weergegeven.