Pagina's

donderdag 31 januari 2013

Bijzondere ontmoetingen

 
Bijzondere Ontmoetingen
 
Hoe vertaal je ontmoetingen in een quilt, hoe moet je dat laten zien. Net als alle andere thema's zijn het zoektochten.
 
Mijn zoektocht eindigde toen ik mij realiseerde dat wij veel mensen/vrouwen ontmoeten via internet of facebook. Vaak zijn het vreemden die toevallig mijn pad kruisen.
 
Het grote voorbeeld is de Quiltgroep De-Uitdaging.
 
Begonnen met een paar bekende kwamen er steeds meer onbekende quilters bij
De-Uitdaging.
En telkens was het weer een bijzondere ontmoeting.
 
Deze vriendschap op afstand duurt nu al vijf jaar met prachtige resultaten.
 
 
Ik en de onbekenden
 
De achtergrond stof was al in deze tinten blauw, ik heb de vrouwenfiguren getamponeerd en suggestief met garen de jurken gecordoneerd. Mijzelf heb ik toch maar weer het grijze haar gegeven.
 
detail




label


 



11 opmerkingen:

Ellen zei

Mooi verwoord Mia! in een parchtige quilt.
Gr Ellen

Hannie de Beer zei

Dit is wel een heel bijzondere ontmoeting Mia! Zo mooi als je dit hebt weergegeven,in stof en taal!

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Alleen al het verhaal achter het werk maakt het heel speciaal. Heel mooi geworden.

Ineke zei

Mooi gedaan Mia, heel apart.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Een heel spannende quilt. En dat wordt chocolade koekjes voor je meenemen bij de volgende ontmoeting.

Dea zei

Wat een mooie verbeelding van wat je al even mooi beschrijft!

marjolijn zei

Prachtig zoals je dit hebt uitgebeeld.

Quiltgroep Tinte zei

Ik vind dit heel bijzonder Mia.

Irma Markus zei

dat is nog eens diepzinnig, leuk dat je het omgezet hebt naar ons verhaal. De kleuren komen mooi uit zo en dat grijze haar dat hebben er wel meer hoor:)

Lidy zei

Wat leuk dat wij er allemaal in voorkomen Mia, heel bijzonder gedaan

Anoniem zei

Mooi uitgewerkt Mia. Ik vind die figuren prachtig.