Pagina's

donderdag 31 januari 2013

Ontmoeting: "Onderonsje"

 
Het is zover, de werkjes mogen op de blog! 
Het idee voor dit thema  had ik al heel lang in mijn hoofd. Jaren geleden zag ik bij museum De Pont in Tilburg een videopresentatie van Bill Viola, die me erg aansprak ( The greeting)   Hij gebruikte  als inspiratie een schilderij  Maria Visitatie van de Italiaanse schilder : Jacopo da Pontormo.   Een bijbelse voorstelling: Maria ontmoet haar nicht Elizabeth. Natuurlijk maakte ik er een eigen impressie van!
Op zelfgeverfde stof met zeefdruk van een soort flatgebouwen. Daarop vrije getekende figuren geappliceerd met  organza schaduwen. Het stukje hekwerk had ik over van een ander werk, en is op organza gestikt.  Veel quiltwerk, machinaal, en met de hand.
 
 
Een detail waarop het quiltwerk beter is te zien en de kleine toevoegingen van Silky soft.
 

11 opmerkingen:

Frederika zei

Geweldig moo. Prachtig verteaald op stof. Kan ik jaloers op worden.
Fijne dag Frederika

mia zei

ziet er heel mooi en sereen uit, gr.mia

Ellen zei

Prachtig Hannie ,ik geniet iedere keer weer van je creaties.
Gr Ellen

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Heel mooi geworden Hannie vooral het kleurgebruik vind ik heel byzonder.

Ineke zei

Het is weer helemaal geweldig!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Een heel mooie compositie en geweldige kleuren.

Dea zei

Wat prachtig toch weer! Als ik toch ooit zulke mooie dingen zou kunnen maken, geweldig lijkt me dat.

marjolijn zei

Weer een echte Hannie, ook een heel bijzondere ontmoeting.

Quiltgroep Tinte zei

Jij weet er altijd iets bijzonders van te maken.

Irma Markus zei

Zoals altijd weer prachtig Hannie. Het kleurgebruik past goed bij de gebeurtenis, bijna bijbels. Mooi afgestemd met alle materialen.

Lidy zei

Wat een prachtige quilt Het is weer echt een "Hannie"quilt