Pagina's

donderdag 4 september 2014

De Onthulling

 
Bij het woord "Onthulling "dacht ik aan deftige dames ( of heren) die een beeld onthullen door aan een koord te trekken van een laken dat over een standbeeld gedrapeerd is. Ik heb de laatste jaren veel foto's gemaakt van in steen, marmer uitgebeelde textiel/ kleding. Dus daar weer naar gekeken. Onder een vitragestof heb ik een relief van stroken  fiberfill op een ondergrond fiberfill met organza doorgequild. Het koord komt van de verkleedkleren van de jongens die door de verhuizing weer te voorschijn kwamen.
 
 
De deftige dames die de "Onthulling"verrichten dragen altijd mooie handschoenen.
Deze hand heb ik gemaakt door een plastic handschoen op te vullen met fiberfill en daar met stukken kant een handschoenvorm om heen te naaien. Met een geplooide rand aan de handschoen geeft de hand de beweging van de onthulling weer.

9 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een chique onthulling! Ik zie het al helemaal voor me in het echt!

mia zei

Helemaal een onthulling, leuk om te zien wat je met het thema hebt ontworpen.

Johanna Zweden zei

O wat mooi, en wat een schitterende naam, als je dit leest en er naar kijkt, kan je het je voorstellen
Groetjes uit Zweden

Irma Markus zei

Wat een echte marjo weer en duidelijk weergegeven.
Goed gelukt!

Quiltgroep Tinte zei

Wat een leuk idee en zo mooi gemaakt

Wijmpje.blogspot.com zei

Geweldig, wat een rijke onthulling,
heel mooi!

Ellen zei

Zoals IRMA al schreef een echte Marjo...leuk bedacht !!

Jans Koster Emmens zei

Applaus!

José zei

Deze is geestig. Erg leuk en mooi gedaan.