Pagina's

zaterdag 2 september 2017

Groeten uit.. Green City


Mijn groeten komen uit de stad waar ik nog niet zo heel lang woon.
Maar die ik steeds meer ga waarderen door de vele groene lanen en parken. Laatst zag ik een reclamebord langs de rondweg met het opschrift :
Eindhoven Green City.
Ik maakte er een klein werkje van, en nu dan deze groeten uit...


Van een aantal gebouwen en dingen maakte ik een foto op stof.

Het klokgebouw .Voormalige Philips hallen nu als foodmarket en tentoonstellings-
ruimte , 
en de Blob van Architect  Massimiliano Fuksas waar winkels in zijn gevestigd.
De "pins"van Claes Oldenburg en Loesje van Bruggen.
                                               

Natuurlijk het Evoluon in 1966 geopend als techniekmuseum
Architecten : Louis Kalf en Leo de Bever.


Hier zie je het  fraaie radiomonument uit 1936 in het stadspark. 
Ontwerp van Dirk Roosenburg.Gemaakt door de beeldhouwer
Albert Termote, naar aanleiding van de eerste radioverbinding met Ned. Indië .
Alles aan elkaar "gebreid"met monoprints en zeefdrukken .

De groeten uit mijn stad Eindhoven....



5 opmerkingen:

Marja. zei

hannie; wat leuk weer gegeven, in vele gebouwen ben ik ooit ook geweest, inderdaad een beziens waardigheid.
een mooie kleurrijke collage heb je ervan gemaakt.

Aart zei

Altijd fijn om in een stad te wonen waar je inspiratie op kunt doen. Mooi werk met al je technieken!

Wijmpje.blogspot.com zei

Dat er zoveel verschillende dingen op een klein quiltje kunnen staan dat is ook wel heel bijzonder.
Wat is het weer een kunstwerkje geworden en wat een mooie compositie!

Unknown zei

Mooi quiltje Hannie! Ik vind het altijd bijzonder knap hoe verschillende afbeeldingen met elkaar verbonden kunnen worden tot 1 mooi geheel! dat is echt een uitdaging voor mijzelf die ik nog eens wil aangaan. Eindhoven staat voor mij voor plaats met vliegveld, muziekfestival Folkswood, en voor de winkel Mijn-eigen, een begrip in de textiel en kunstwereld ;-)

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Bij Eindhoven denk ik meer aan industie maar toen ik naar je toe reed zag ik toch een groene woonomgeving. Je hebt met de collage van stadsafbeeldingen een mooi geheel gemaakt.