Pagina's

dinsdag 4 september 2018

Twee kleuren


Ook ik vond dit een moeilijke opdracht,ik had een hele stapel geverfde  in verlopende kleuren lappen
liggen,maar wist niet wat ik er van zou moeten maken.
In juli zijn wij in de Dordogne geweest en omdat het 36-38 graden was hebben wij veel grotten bezocht.veel mooie stenen wanden en pre-historische tekeningen gezien,dat alles in een beperkt aantal kleuren.Er werden daar ook zakjes verfpoeder(aarde?) verkocht en het leek mij een leuk idee om daar mee te experimenteren.Ik heb 3 zakjes gekocht okergeel-rood-bruin en zwart.
Ik heb een serie katoen ,boerettezijde ,wol en gaas.geverfd in verlopende kleuren volgens de procion-methode .Dit had niet helemaal het gewenste resultaat,na het het wassen was het grootste gedeelte van de verf verdwenen.
Daarna heb ik nog wat stoffen geverfd met verfpoeder verdikt met textielmedium.
De quilt is intensief machinaal doorgequilt en met borduurgaren met de hand nog wat accenten aangebracht.De figuurtjes heb ik met een stokje(net als de originele grottekeningen) geverfd.
Zo heb ik mijn eigen grot laten ontstaan

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Heel apart de verf kleuren. Wat kalkachtig? Een goede keuze en een mooi ontwerp en uitvoering!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat leuk om te verven met "aarde". Het experimenteren met kleuren is al heel oud en nu dus door jou op textiel uitgevoerd. Goed dat je voor verkoeling de grotten hebt opgezocht. Ze zijn daar heel speciaal. Dat is terug te zien in je quilt.

Unknown zei

Wauw ! Wat n mooie techniek en materialen! T straalt oudheid en autentiteit uit! Ook ik worstel met deze moeilijke uitdaging maar wat leuk om de mooie resultaten te zien!

Jans Koster Emmens zei

Een prachtig beeld van de grotten! Mooie tere kleuren, heel goed weergegeven.