Pagina's

maandag 8 maart 2021

Pied de Poule XL


Thema Zwart-Wit leek me goed om een abstract werk te maken.  Maar ineens zag ik overal winterjassen met Pied de Pouleweefpatroon. Ooit wel zelf geweefd maar als ik dat nu eens uitvergroot.


Voor het contrast dat zwart-wit is, repen witte, gewassen flanel en zwarte gladde katoen gemaakt. Verstevigd met strook vliesline. Tot stroken van 2cm gevouwen. Daarna het weefsel van uit het midden vastgespeld "geweven".  Op een ondergrond die hier en daar een dubbele laag fiberfill heeft omdat het textiel is en dus mag glooien. Het midden deel heeft de stroken los zodat je het weefsel kan volgen. Op de uiteinde van de stroken is het doorgequilt met de ondergrond. In 4 hoeken verschillende Pied de poule -  lapjes zoals gebruikt in de stoffenwereld en uit mijn stoffenverzameling. Afgewerktt met een rand van zwart velours.


 

4 opmerkingen:

Bea zei

Mooi, Marjo! Inderdaad Pied de poule, een bekend zwart-wit weefsel. Leuk om de hoeken op te vullen met de variaties.

Teuny zei

Apart. Groot werk het vlechten. Lastig denk ik. Wat hebben we toch allemaal verschillende ideeën wat betreft ontwerp. Zal de mijne snel posten.

Hannie de Beer zei

Al jaren in de mode bij de grote ontwerpers! Ook nu weer. Leuk zo xl !

Margarethe Janssen zei

Wat leuk "Pied de Poule" als inspiratie en ontwerp. Mooi uitgewerkt met zelf weven en de verschillende "Pied de Poule" motieven in de hoeken.
Mijn ontwerp ziet er heel anders uit, nog even geduld.
Margarethe.