Pagina's

vrijdag 4 juni 2021

Zwart / Wit


Zwart / Wit
quilt van Teuny  


Laten we vooropstellen dat ik helemaal geen favoriet van zwart ben. Het was dus niet makkelijk om te beginnen.

Om het voor mezelf wat makkelijker te maken moet het onderwerp dicht bij me zelf zijn. Dat is de natuur, vooral de bomen en de kleur groen. De kale bomen, zo mooi vaak van vorm. 

Ik ben begonnen met een zwarte ondergrond. Zo dat had ik gehad. Zwart kon ik achter me laten. 



Verder met wit. 

Ik heb een boom nagetekend uit een gedichtenbundel. Uitgeknipt van vlies. Wat tule en organza toegevoegd, kantjes verknipt, gebreid kleedje ontmanteld en verder gegaan met borduursteken.

Tekst en Quilt van Teuny voor het thema Zwart/Wit ,  maart 2021

 

2 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Reacties staan (nog ) bij de eerdere post. Daar wilde de tekst niet mee in het systeem

Hannie de Beer zei

Prachtig ontwerp in zwart-wit! Zo fraai als de boom verwerkt is, mooie contrasten!