Pagina's

donderdag 1 juni 2023

Trap: nooit met lege handen naar boven!

 Ik ben nieuw in deze groep, dus jullie snappen dat ik het spannend vind om mijn werk over het thema "Trap" te laten zien. 

Het is een quilt van 60 x 40 cm, op zich best al een uitdaging voor mij, want ik hou veel van kleine priegelwerkjes. 

Bij Trap moest ik aan mijn moeder denken die altijd zei: Nooit met lege handen naar boven!, en ik heb het zelf ook vaak gezegd tegen mijn kinderen. Dus dit is de trap zoals die er altijd uitziet, met boeken, kopjes, handdoeken, vuile vaatdoekjes, bolletjes wol... Ik woon nu al 30 jaar in een dijkhuis, en ik heb altijd trappen.


Ik vond het een uitdaging om met een plat lapje toch wat diepte te geven aan de trap. 


De spiegel is gemaakt van tyvek en krimpfolie op vliesofix, 


de bloemen met wat vrij machinaal borduren en gewone penseelstiften. 


Ik heb een uitgebreide versie van dit verhaal op mijn blog staan, zodat ik over een half jaar (of over 5 jaar) nog steeds kan terugvinden hoe ik het gemaakt heb. 


4 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Ik had het uitgebreide verhaal over deze quilt al op je blog gelezen. Leuk dat je lid bent geworden van de De-Uitdaging . De trap heeft een vrolijk dansende vorm.

Teuny zei

Wat origineel Petra. Het zal inderdaad een uitdaging geweest zijn als je altijd klein werkt. Goed gelukt hoor.

Ine van Doornmalen zei

Wow, wat een prachtig werk, zo gedetailleerd. En wat herkenbaar... op de trap leggen wat naar boven moet 👍👏🥰

Hannie de Beer zei

Heel mooi de trap , en je verhaal erbij! Succes bij de groep!