Pagina's

dinsdag 4 augustus 2020


De lockdown zette dit voorjaar helaas ook mijn creativiteit op slot, waardoor ik nu pas mijn quilt voor het 2e semester kan posten.

Gelukkig wist ik na een paar ontspannen weken in Zweden  hoe ik "75 jaar bevrijding" wilde uitbeelden:
Afbrokkelende muren, doorgeknipt gaas en prikkeldraad, zaken die vrijheid beperkten.
Vredesduiven die uitvliegen, symbolen van vrede. 
Ik moest denken aan een lied van Klein Orkest: 
Vogels vliegen van Oost naar West-Berlijn.

De ondergrond is eigenlijk een mislukte eco-print, maar paste qua kleur en vlekken (verwoestingen) goed in dit thema.


4 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Heel toepasselijk dat doorgeknipte afrasteringsgaas en het prikkeldraad. En daar bij de vrije vogels.

Teuny zei

Mooi de combinatie van muur, gaas , prikkeldraad en vrijheid door de vrede duiven

Hannie de Beer zei

Mooie verwerking, op de " mislukte" lap! Heel veelzeggend ...

Margarethe Janssen zei

Mooie uitwerking van het thema. De verschillende combinaties geven het toepasselijk weer, zoals prikkeldraad, vogels en gaas. Margarethe.