Pagina's

zondag 4 oktober 2020

 


Het thema "75 jaar Bevrijding" heeft dit keer een extra lading gekregen door het Covid 19 virus. In plaats van een groot feest en bijzondere activiteiten, is alles niet doorgegaan of met beperkingen gevierd. Dit is voor mij de eerste keer dat ik "Vrijheid" op een andere manier ervaren heb, beleefd heb. 

In mijn quilt heb ik die vrijheid weergegeven door verfstreken naar buiten en dicht op elkaar. Ik heb verder woorden geborduurd die met vrij zijn te maken hebben. De quiltlijnen lopen over elkaar heen.

Titel: "Beperkte Vrijheid".

Margarethe.

2 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Het was dit jubileumjaar meer herdenken dan vieren maar met deze kleuren komt de samen vieren met herdenken in het hoofd goed tot uitdrukking.

Bea zei

Door de verf rondom de figuren, zie je dat men weer naar buiten mocht treden.
Mooie interpretatie.