Pagina's

vrijdag 20 november 2020

Samen

Afgelopen zomer vond ik op facebook een quiltuitdaging van Wendy Vosters. Kort samengevat gaan we allemaal een medaillonquilt maken waarbij Wendy elke twee weken een opdracht of vorm opgeeft voor het centrumblok en een rand. Ondanks de Coronapandemie konden we zo toch iets samen doen.

In september maakte Marjo het thema voor de vijftigste ronde van De-Uitdaging bekend en dat was samen. Dat kwam mooi uit, daar kon ik mooi de quilt die ik maakte voor de quiltuitdaging van Wendy Vosters voor gebruiken, die heel toevallig (hahahaha) precies de juiste afmetingen had. 

Dit is het geworden:

De opdrachten voor en foto's van de verschillende randen zijn op mijn eigen blog te vinden (rand 1+2, rand 3, rand 4 en rand 5). Ik had zelf nog wat aanvullende regels gemaakt, daar heb ik me ook wel ongeveer aan gehouden.

  1. Gebruik zelfgeverfde stoffen en geen ecru of wit
  2. Hou het eenvoudig
  3. Het moet schuine lijnen bevatten
  4. In elke rand moet minimaal één stofje voorkomen die al eerder is gebruikt
  5. Ik hou me aan de opdracht.




 

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Goed gevonden Margeeth! dit is zeker een mooie samen werking!

Margarethe Janssen zei

Mooi Margeeth en leuk om iets te combineren. Op verschillende vlakken ben je de "uitdaging" aangegaan. Margarethe.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Ik kon de quilt al zien via de concept van ons blog maar nu heb je hem al geplaatst. De 50 ste De-Uitdaging quilt van jou. Een top jubileum-quilt met een mooi samenspel voor het thema Samen.