Pagina's

woensdag 9 december 2020

De Samenbloem


Het 50 ste thema voor De- Uitdaging mocht ik kiezen. Dat werd   "Samen"

omdat: We al 12 1/2 jaar  samen een groep vormen met dezelfde liefde en passie voor textiel. 

omdat: We samenwerken aan thema's, op het blog, aan tentoonstellingen van ons werk en daardoor een gezamenlijk verleden en toekomst hebben.

Voor mij is Samen een proces van groei, bij elkaar horen en bij elkaar willen zijn. Dit heb ik vertaald in een textiiele bloemvorm die samen uit een plant groeit en met bloembladeren samen een bloem vormt. Eerst wilde ik bloembladeren zelf samenstellen maar bij het leeg halen van mijn moeders huis haalde ik gebloemde gordijnen van de rails die precies de maat van bloembladeren had die ik in gedachten had. De bladeren verstevigd met vliesline zijn in een nieuwe compositie  op de ondergrond gequilt.


De bloembladeren zijn ook met vliesline verstevigt en uitgebreidt door gequilt. Aan de achterkant zitten foto's op katoen afgedrukt ook met vliesline verstevigt ruglings aan elkaar gestikt.



Als de bloem open staat dan kun je 8 foto's zien van wat voor mij belangrijke samenzijn momenten zijn. Met mijn gezin en met vrienden die echt goede vrienden blijken te zijn. 



 

4 opmerkingen:

Teuny Bakker zei

Mooi verwerkt Marjo.

Bea zei

Wat mooi, Marjo! Drie dimensionaal. Prachtig die herinneringen soms wel, soms niet zichtbaar. Dit moet een dierbaar werkstuk zijn voor jou. Uit een geplant zaadje kan inderdaad een mooie bloem groeien.

Hannie de Beer zei

super idee Marjo! En zo bijzonder deze verwerking, met de mooie herinneringen, die je zo regelmatig kunt bekijken!

Margarethe Janssen zei

Mooi het thema weergegeven van "Samen". Het gebruik van de gordijnen van je moeder en foto's van bijzondere gebeurtenissen en momenten in je leven. Margarethe.