Pagina's

zaterdag 18 december 2021

Seminole, of hoe raak je uit een quiltdip.

 

Wie mij kent weet dat er de laatste anderhalf jaar wat dingen zijn gebeurd in mijn leven. Niet heel schokkend hoor, maar wel genoeg om weinig ruimte in mijn hoofd te laten voor creativiteit. Ik had daardoor ook al twee thema's gemist van onze groep en toen was ik óók nog aan de beurt om het thema voor 1 december te verzinnen. Om weer een beetje op gang te komen was ik een beetje aan het prutsen met een boek "Simply Seminole" wat ik in de kast had staan en dat zijn allemaal strepen dus dat werd mijn thema: Strepen. En dit is mijn quilt geworden:

 Hij is gemaakt van commerciële batiks waarbij ik ook niet mijn mooiste stofjes heb gebruikt. En ik ben er nu ook achter dat de Seminole techniek niet bepaald mijn ding is. De rechte banen gaan nog wel, maar als je onder een hoek gaat naaien dan krijg je schuine kanten from hell aan de zijkanten. Hij is machinaal gepatcht en gequilt.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ondanks dat je het jezelf niet gemakkelijk maakte met deze techniek, is het een fraai werk geworden!

Teuny Bakker zei

Ik hoop dat het een therapie voor je is geweest. Ga je nu weer wat anders aanpakken?
Deze quilt is mooi geworden.

Bea zei

Tijdens een "quiltdip" gaf iemand mij de raad om gewoon stroken aan elkaar te stikken, dan komt de inspiratie vast wel. Bij jou is het mooi gelukt. Niks mis met een keer een ander soort quilt.

Ine van Doornmalen zei

Mooi geworden en hopelijk uit je dip!!!

Margarethe Janssen zei

Er achter komen dat een techniek je niet "ligt" is handig. Mooi de verschillende strepen op deze wijze weergegeven. Ik hoop dat het nu beter gaat met je. Margarethe.