Pagina's

zaterdag 22 oktober 2022

Bladbladerenboek


Thema Bladeren: meervoud van blad en werkwoord bladeren werd samen een bladbladerenboek. Wel later dan gepland maar het werden 4 x een quilt in een boekomslag. 

Formaat 50 x 50 cm.

Naar aanleiding van Japanse Haiku's met het thema blad, bladeren en of bomen, uit een gedichtenbundel, naar het Nederlands vertaald door J. van Tooren,1984, heb ik 4 quilts gemaakt passend bij de 4 jaargetijden. De gedichten staan bij elke quilt aan de achterzijde zodat eerst mijn interpretatie en dan de tekst te zien is.


Lente - Varen




Zomer - Wilde Kastanje




Herfst - Wilg




Winter - Eik




 


 Het geheel van 4 quilts zit in een omslag met strikjes van lint door de lussen aan de bladzijdes.

Als je de gedichten eerst wil lezen dan kun je het "Bladbladerenboek" lezen als een Japans boek dus van voor ons van achter naar voren zoals je vaak doet bij het bladeren .

Materialen:  Katoen en wol o.a.  zelf geverfd,  zijde, organza, tule, verschillende soorten garens, fiberfile.

4 opmerkingen:

Teuny zei

Mooi boek geworden Marjo. Mooi dat je er tekst in verwerkt heb. Leuke titel ook.

Bea zei

Wat een mooie verwerking van het thema. Veel werk, vier quilts in één.

Hannie de Beer zei

Prachtige dit boek met textiel bladeren en mooie poëzie. Een fraai naslag werk!

Nira Shalom zei

Hallo, ik ben Nira. Na jaren een relatie met Anderson te hebben gehad, heeft hij het uitgemaakt, ik heb er alles aan gedaan om hem terug te halen, maar alles was tevergeefs, ik wilde hem zo graag terug vanwege de liefde die ik voor hem heb , Ik smeekte hem met alles, ik deed beloften maar hij weigerde. Ik legde mijn probleem uit aan mijn vriend en ze stelde voor dat ik liever contact opnam met een spreukgieter die me zou kunnen helpen een spreuk uit te spreken om hem terug te brengen, maar ik ben het type dat nooit in spreuken geloofde, ik had geen andere keuze dan het te proberen, ik mailde de spreukgieter, en hij vertelde me dat er geen probleem was dat alles binnen drie dagen in orde zal zijn, dat mijn ex binnen drie dagen bij me terug zal komen, hij sprak de betovering uit en verrassend genoeg was het op de tweede dag rond 16.00 uur. Mijn ex belde me, ik was zo verrast, ik beantwoordde de oproep en het enige dat hij zei was dat het hem zo speet voor alles wat er gebeurde dat hij wilde dat ik bij hem terugkwam, en dat hij zoveel van me houdt. Ik was zo blij en ging naar hem toe, zo begonnen we weer gelukkig samen te leven. Sindsdien heb ik beloofd dat iedereen die ik ken die een relatieprobleem heeft, zo'n persoon zou helpen door hem of haar te verwijzen naar de enige echte en krachtige spreukgieter die me hielp met mijn eigen probleem. e-mail: babawalewiseman01@gmail.com je kunt hem e-mailen als je zijn hulp nodig hebt in je relatie of een andere zaak.
1) Liefdespreuken
2) Verloren liefdespreuken
3) Echtscheidingsspreuken
4) Huwelijksspreuken
5) Bindende spreuk.
6) Verbreekspreuken
7) Verban een geliefde uit het verleden
8.) U wilt promotie maken in uw kantoor
9) je geliefde willen bevredigen
10) Genees voor een van de ziekten waaraan u lijdt
Neem contact op met deze geweldige man als je problemen hebt met een duurzame oplossing
via babawalewiseman01@gmail.com Whatsapp +12544131991