Pagina's

woensdag 7 september 2022

Bladeren

Dit is mijn bijdrage voor het thema Bladeren:


Ik dacht eerst aan bladeren in de zin van bladeren in een boek en er dan dus een boekje van maken, maar we moesten een quilt van 50 x 50 cm maken, dus dat werd een beetje lastig. 

Uiteindelijk bracht een duik in mijn bak met gestempelde en gedrukte lapjes deze lappen voort:

Ooit tijdens de cursus “quilten speciaal” met gelli plate op enge dunne stof gedrukte varens.

Ik was zowaar op tijd begonnen om hem een keer wel voor de uiterste datum af te hebben, alleen kwam er 'even' iets tussendoor wat eerst moest dus nadat ik deze lappen op een stuk witte poplin had genaaid moest deze quilt even op pauze.

Ik heb ze eerst van een batting en achterkant voorzien en doorgequilt, waarna ik ze met lichtgroene sashings quilt-as-you-go aan elkaar heb gezet.

In een schoenendoos vond ik ook nog wat oranje draad afkomstig van een verfworkshop met natuurlijke verfstoffen die Jolanda en ik ooit in het museum hebben gedaan. Dit was volgens mij meekrap, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Dat werden twee takken:


En ik vond ook nog het resultaat van een experiment met soluvlies; een paar geborduurde blaadjes.

Die mochten er ook op.

Deze vogels die door mijn schoonmoeder op een cadeauzakje geborduurd waren en waarvan ik het niet over mijn hart kon krijgen om ze weg te gooien maakten het af:







4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een uitstekend idee om de bewaarde materialen te gebruiken! De geborduurde vogels maken het helemaal af!

Bea zei

Mooi, Margeeth. Gelliplate geeft altijd zo'n leuk effect. En dan zo'n draadje, mooi gevonden.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Een boom heeft veel dezelfde vorm bladeren en dat repeterende heb je hier toegepast Met de oranje tak en het groene lijnenspel is het een mooie compositie geworden met bladerend in je herinneringen 2 vogels erbij gevoegd.

Ine van Doornmalen zei

Mooi Margeeth, wie wat bewaard die heeft wat. Mooi hoe je al die materialen samengebracht hebt tot een lief quiltje!