Pagina's

vrijdag 16 september 2022

Seminole, of hoe raak je uit een quiltdip, versie twee.

 

Vorig jaar december maakte ik een quilt voor het thema "strepen". Ik had hem afgewerkt zonder bies met een binding aan de achterkant, met het idee dat de strepen dan niet begrensd zouden worden. Maar eigenlijk vond ik dit al gelijk toen ik hem af had niet zo mooi, en hij was nog 3 cm te klein ook. Ik heb er een hele tijd tegen aan zitten hikken, maar nu toch het tornmesje ter hand genomen, alles eraf gehaald en er een net zwart biesje om gezet:

Ik vind dit honderd keer beter (en mijn man was het met me eens). Ter vergelijking staan ze hier nog een keer onder elkaar.





3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Inderdaad véél beter!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Goede aanpassing. De kleuren lijken sprekender. Soms heeft iets dat beetje extra tijd nodig.

Bea zei

Mooi om het verschil te zien, mét en zonder afsluitende bies. Door het zwarte biesje komen de kleuren beter tot hun recht. Goede beslissing m.i.